Nedostali jste půjčku o kterou jste žádali? Kde se stala chyba?
Publikováno 10. 3. 2017
Publikováno 10. 3. 2017
Vybrali jste si konečně po dlouhém srovnávání bankovní, nebo nebankovní půjčku, vyplnili v pořádku žádost a dostalo se vám zamítavé reakce? To se bohužel stává a důvodů může být víc. Kromě možné technické chyby bývá nejčastějším důvodem pro zamítnutí nesplnění některé z podmínek půjčky. Jaké to mohou být?
Právě záznam v registru dlužníků (nejznámější z nich je SOLUS, nicméně existuje jich mnohem víc, přičemž registry mohou být i pozitivní) je jednou z nejčastějších příčin zamítnutí žádosti o půjčce – zejména žádate-li v běžné bance. Banky tyto registry kontrolují vždy a objeví-li negativní záznam, znamená to pro žadatele automatickou „stopku“. Nebankovní společnosti posuzují žadatele také velmi důkladně (ukládá jim to zákon), ale mohou být v posuzování žadatele objektivnější. Důkazem toho budiž nabídka půjček bez registru. Nebankovní poskytovatele mohou posuzovat i další faktory a negativní záznam z dřívějška může být vyvážen například dobrou bonitou žadatele. Obvykle ale platí, že půjčky bez registru bývají výše úročené – kompenzují vzniklé riziko.
Bonita je údaj, kterým společnosti hodnotí finanční důvěryhodnost klienta. Právě bonita bývá také zásadním faktorem při vyhodnocováná úvěruschopnosti žadatele. Jinými slovy, čím lepší finanční situaci žadatel o úvěr má, tím lepší je jeho pozice a vyšší bonita. A pochopitelně naopak. Stanovení bonity je různé, obvykle ale se berou v potaz následující „parametry“ žadatele:
I s tímto se často poskytovatelé úvěrů setkávají. V situaci kdy se jedná pouze o malou – formální – chybu (překlep apod.), snaží se s žadatelem spojit a informace upravit nebo doplnit. Zvláště důkladně je vhodné kontrolovat e-mail a telefonní číslo, překlep v těchto údají může znamenat, že poskytovatel nebude mít možnost se s vámi kontaktovat. Stejně tak podstatné je na oba kanály včas reagovat. Většina poskytovatelů navazuje první kontakt telefonicky, je tedy žádoucí být „na příjmu“.
Pokud žádáte o velkou půjčku, je možné, že bude vyžadován ručitel, případně bude nezbytné ručit odpovídající nemovitostí. Pokud tuto podmínku klient nesplní, je celá žádost automaticky stornována.
I toto se může ve výjimečných případech stát. Obvykle poskytovatelé kontaktují zájemce o úvěr ve stejný den, výjimkou samozřejmě mohou být (a bývají) víkendy a pochopitelně svátky. Pokud podáte žádost o půjčku například v pátek odpoledne, je možné, že budete kontaktováni až po víkendu. Pokud se vám někdo v pracovní dny neozve do 48 hodin, zkuste se spojit telefonicky přes zákaznický servis. Rovněž můžete zažádat o jinou půjčku, pokud neuspějete u jedné společnosti, možná vám vyjde vstříc jiná…
Autor článku: Pavel Karásek
S ohledem na datum vydání tohoto článku nemusí být všechny uvedené informace aktuální.
Vždy aktuální informace a parametry naleznete na stránkách daného poskytovatele.
První úvěr až 0 Kč zcela zdarma
Velký úvěr bez ručitele na cokoliv
1 000 000 Kč na cokoliv a bez ručitele
Konsolidace s RPSN od 5,30 %